Doriti sa primiti vesti de la noi?

Pastram legatura pe mail?

Tuesday, April 23, 2013

Bucurie pentru mine: DTS metrul - tester de ape

Am cumparat intr-un final DTS metrul de la care tot voiam sa aflu calitatea apelor pe care le folosesc: asta acasa, la serviciu, ape plate folosite de zi cu zi. Am cateva ape preferate la care am ajuns prin cercetari pe net. Citisem despre subiect pe blogul Cristelei Georgescu.

Am cumparat testerul de pe Amzon. La noi in tara, il gasisem pe Aqua-Welt, insa era si mai scump si mi se cerea si taxa pentru transport. Pret final 146 RON, mai scump ca si comanda din UK: pretul meu de achizitie cu card: 110 RON, cu livrare prin Posta Romana.

Ce inseamna DTS? Si ce am inteles eu ca masoara acest tester. Total Dissolved Solids (DTS): adica greutatea totala de solide din apa; solide ca minerale, saruri sau metale. Masuratoarea se face in PPM (Parts per milion). Cu cat masuratoarea indicata este mai mica cu atat e mai recomandata apa de consumat. Pe unele ape minerale este afisata informatia ca si reziduu sec la 180 grade Celsius.

Am testat apa de la locul meu de munca, de la dozator, apa de la robinetul de la bucatarie si apele minerale folosite: Bilbor, Bucovina si Devin.
 Masuratorile:
Acasa - Zona Baneasa Sisesti: 193 ppm
Bucovina (Reziduu sec pe sticla 78): 39 ppm
Devin (Reziduu sec pe sticla - neafisat): 29 ppm
Bilbor (Reziduu sec pe sticla - neafisat):
Serviciu Pipera - apa filtrata: 312.

Apa filtrata prin osmoza inversa, de acasa de la colega Nico de la serviciu: 25 ppm
Apa nefiltrata de acasa de la colega Nico de la serviciu: 440 ppm
Cercetarile le tot fac ca sa stiu daca merg pe directia cumpararii unui filtru cu osmoza inversa si sa renunt la cumpararea de apa plata din marketuri si hipermarketuri.
Sper sa va fie de folos informatia si daca aveti nevoie de tester stiti cum sa ma gasiti. ;)


Mai multe despre apa aici.

5 comments:

  1. Buna,

    Filtru pentru apa de la robinet ati luat? Pt apa de la baie si bucatarie? Daca da, de care? Ma intereaza un astfel de filtru, insa nu am gasit nicaieri destule info.
    Merci si felicitari pentru blog!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buna Oana,

      Iti multumesc mult pentru intrebare si felicitari. Fiind si primul comentariu primit, l-am vazut foarte tarziu. Iertare.
      Raspund acum:
      De singurul filtru de care m-am interesat a fost cel cu osmoza inversa. Insa nu m-a convins doar indicele foarte mic din masuratorile mele. Din discutiile scurte de la http://www.rawgenerationexpo.com cu diverse persoane interesate de subiect am tras concluzia ca apa rezultata din filtrarea cu osmoza inversa e una mult prea saraca in minerale.
      Cei care vand aceste filtre spun ca exista si un filtru care imbogateste apa dupa filtrare cu alte minerale.
      Nu m-am hotarat, nu am cumparat deci.
      La targ am intalnit si alte tipuri de filtre la un pret de 6.000 ron. Insa nu am ajus sa aflu daca era un produs care chiar merita. Probabil m-a speriat si pretul.

      Cu bine,
      Alexandru

      Delete
    2. Continui sa consum apa plata la bidon de plastic:
      - Bucovina
      - Bilbor
      - Devin

      Astept aparitia acestor marci si la sticla de sticla.

      Delete
  2. Masuratori noi, pentru colegi - cu acelasi DTS metru:

    LA VITTA - apa de masa carbogazoasa: 237 ppm
    Apa de izvor 365 MEGA IMAGE: 248 ppm

    ReplyDelete
  3. cobalt vs titanium drill bits - The Tetris
    A simple tetris titanium necklace Tetris ion chrome vs titanium puzzle. The aim of these simple Tetris titanium network surf freely puzzles is to find titanium earrings hoops the pieces that correspond to the pieces in the game. The aim titanium chloride

    ReplyDelete