Doriti sa primiti vesti de la noi?

Pastram legatura pe mail?

Tuesday, April 9, 2013

Lectie de stat pe "tron"



Sursa: http://www.squattypotty.com/

Impartasesc azi cu bucurie cu voi cum se sta frumos pe "tron".

Sau cum se sta corect pe buda.
Postura corecta la toaleta.
Sau cum se sta corect pe WC / veceu.
Sau cum se sade frumos la toilet.
Sau cum "coboara corect calatorii din autobuz".
Sau cum pleaca frumos "puhulica".
Sau cum se face corect puti-puti.
Sau cum facem usor puh. (Puh de la puuuu ce pute.)

Asta pentru ca cele mai multe probleme de constipatie si hemoroizi, (pe langa lipsa din alimentatie a fibrelor), se datoreaza unei posturi gresite la toaleta. Se pare ca modernul WC nu a adus numai beneficii. Asta pentru ca a moficat o pozitie veche de mii de ani.
O solutie a problemei este in videoclip sau iti faci buda turceasca.

Si de aici... probleme cu digestia, rezulta probleme in sezonul rece.

Cristela Georgescu:

Racelile incep in sistemul digestiv

“Deseori imi intreb micii pacienti cat de des au scaun. De obicei nu obtin raspuns. Nu au habar nici ei, nici parintii lor. Cand le spun ca ar fi normal sa elimine cel putin o data pe zi, dimineata, imi raspund ca au scaun o data sau de doua ori pe saptamana. Parintii trebuie sa-si invete copiii sa fie atenti la scaune si sa stie care este frecventa normala. Daca detin aceste informatii, copiii pot fi invatati sa-si anunte parintii in cazul in care sunt constipati.”

Un om sanatos ar trebui sa aiba scaun in decurs de o ora de la trezire, fara metode de ajutor (dr. Douillard) si de asemenea ideal este sa avem cate mese atatea scaune (am invatat de la dr. Doru Laza).

De ce este atat de important tranzitul intestinal? “Tranzitul lent determina inflamarea vilozitatilor intestinale”. Prin inflamare vilozitatile pot fi distruse si astfel e afectata performanta sistemului imunitar. Cum? Vilozitatile sunt niste prelungiri sub forma de degete (digitiforme) ale mucoasei intestinale, prin care care aceasta isi mareste de sute de ori suprafata si puterea de absorbtie a alimentelor, respectiv a nutrientilor. “Vilozitatile pompeaza in si din sistemul limfatic nutrienti, respectiv toxine. Avand in vedere ca in sistemul limfatic se gaseste 80% din sistemul imunitar, devine evident de ce tranzitul intestinal regulat este esential pentru imunitate si sanatate optima.”


Fibre!
Ce e de facut? Fibre! Un cuvant des folosit, dar putin inteles, dupa parea mea. De teama sa nu le lipseasca proteine, calciu si fier, meniurile multor copii contin carnita, lactate si oua, adica proteine, grasimi si prea putina sau chiar deloc fibra. Fibrele au rol principal de detoxifiere si se gasesc doar in fructe, legume, cereale integrale (nu la cutie, am explicat incele doua articole despre cereale!). De ex. brocolli si toate legumele din familia cruciferelor (conopida, varza, etc) fac parte dintre marii binefacatori ai sistemului imunitar, noi consumam aproape zilnic. “Legumele sunt de importanta critica pentru un tranzit intestinal optim. Celuloza din legume se ataseaza pur si simplu de toxine si le escorteaza spre toaleta. Copiii au innascut sa isi imite parintii, deci daca pustii va vad cum devorati cantitati impresionante de legume la fiecare masa, se vor indopa la randul lor cu legumele astea, dezgustatoare pe vremuri. E principiul <Ce face omul, face si maimuta>. Si evitati mesele copioase, servite seara tarziu. Sunt greu de digerat si pot cauza constipatie.” Mi se pare lipsit de consideratie fata de sistemul nostru digestiv sa ii spunem tarziu in noapte: “Somn usor! Eu ma duc la culcare, tu lucreaza toata noaptea!”.